Звіт про діяльність фінансового відділу Клішковецької сільської ради за 2024 рік
Звіт
про діяльність фінансового відділу Клішковецької сільської ради
за 2024 рік
Фінансовий відділ – виконавчий орган Клішковецької сільської ради,
здійснює функції з складання прогнозів бюджету громади, складання, виконання бюджету громади, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами бюджету громади.
Відділ в своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним та Податковим кодексами України, законами України, Указами Президента України, постановами Верховної ради України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, наказами та інструкціями Державної казначейської служби України, рішеннями сільської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями сільського голови, прийнятими у межах їх компетенції, а також Положенням про Фінансовий відділ Клішковецької сільської ради.
Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, має статус неприбуткової установи, рахунки в територіальному органі Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, власні бланки та штампи.
У відповідності до статті 78 Бюджетного кодексу України Відділ організовує складання, виконання місцевого бюджету, здійснює контроль за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, здійснює загальну організацію та управління виконанням місцевого бюджету, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету, здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу. За участю органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, у процесі виконання місцевого бюджету за доходами здійснює прогнозування та аналіз доходів бюджету Клішковецької сільської територіальної громади.
Основними завданнями відділу є:
- Забезпечення реалізації державної бюджетної політики на території Клішковецької сільської територіальної громади;
- Здійснення загальної організації та управління виконанням бюджету громади, координація діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету;
- Забезпечення ефективності розподілу ресурсів на рівні формування місцевої політики, ефективного і цільового використання бюджетних коштів;
- Розроблення в установленому порядку проєкту бюджету Клішковецької сільської територіальної громади та його прогнозу на середньостроковий період і подання їх на попередній розгляд та схвалення виконавчому комітету ради;
- Складання та виконання в установленому порядку розпису бюджету громади;
- Здійснення внутрішнього контролю та контролю за дотриманням бюджетного законодавства на усіх стадіях бюджетного процесу (в межах компетенції);
- Розроблення пропозицій з удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат.
За напрямком «Доходи місцевого бюджету» проведена наступна робота:
Складено розрахунки до проєкту місцевого бюджету по доходах, введено розроблені показники в програму ІПК «Місцевий бюджет».
Складено помісячний розпис доходів бюджету громади по загальному та спеціальному фондах на 2024 рік.
Підготовлено проект доходної частини бюджету громади.
Проводиться постійний контроль та аналіз виконання доходної частини бюджету громади, проводиться порівняльний аналіз в розрізі видів надходжень з відповідним періодом минулого року; щомісячно надається відповідна інформація голові сільської ради.
За висновками установ ДПС у межах обов’язків і наданих законодавством повноважень відділ погоджує подання на повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету Клішковецької сільської територіальної громади. Погоджено 33 податкових електронних висновки та 30 податкових електронних повідомлень через електронний кабінет платника Державної податкової служби України та погоджено 1 подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету та звернень для підкріплення коштами відповідних рахунків.
Подано через електронний кабінет платника Державної податкової служби України 12 запитів ОМС про отримання інформації в розрізі платників податків, як наслідок отримано:
- Інформації про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів в розрізі джерел доходів;
- Інформацій про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів в розрізі платників податків – юридичних осіб;
- Інформації по ККД про суми списаного податкового боргу;
- Інформацію по платникам про суми списаного податкового боргу;
- Інформації по ККД про суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання;
- Інформації по платникам про суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання.
Забезпечений контроль за відповідністю показників місячної (квартальної) звітності показникам, занесеним до системи ІПК «Місцевий бюджет».
Забезпечено своєчасне виконання контрольних документів.
Щоденно ведеться робота по актуалізації бази даних ІПК «Місцевий бюджет», в якій ведеться облік платників
Регулярно проводиться порівняльний аналіз сплати ПДФО та земельних платежів до бюджету громади фізичними особами-підприємцями та юридичними особами.
Щоденно, протягом 2024 року, в процесі виконання бюджету розроблялися та систематизувалися казначейські документи по доходах та видатках бюджету громади.
За напрямком «Видатки місцевого бюджету» проведена наступна робота:
Підготовлено та доведено до головних розпорядників коштів лімітні довідки та витяги з річного та помісячного розпису бюджету громади на 2024 рік в розрізі 23 кодів програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, що є підставою для формування та затвердження в установленому порядку кошторисів та планів асигнувань розпорядниками.
Фінансовий відділ здійснює фінансування чотирьох головних розпорядників бюджетних коштів: Клішковецька сільська рада; Відділ освіти, молоді, спорту, туризму та культури Клішковецької сільської ради; Відділ служба у справах Клішковецької сільської ради; Фінансовий відділ Клішковецької сільської ради.
Фінансовим відділом затверджено мережу розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету за бюджетними програмами, перевірено та погоджено мережу розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету за бюджетними програмами, та внесені зміни до мережі розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету.
З метою забезпечення безперебійного бюджетного процесу працівниками відділу у законодавчо визначені терміни складено річний та помісячний розпис доходів, видатків загального та спеціального фондів бюджету Клішковецької сільської територіальної громади на 2024 рік .
Для забезпечення збалансованості бюджету затверджений розпис фінансування бюджету громади на 2024рік.
Після затвердження розпису місцевого бюджету відповідно до Правил складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання, проводився прийом та перевірка проектів паспортів бюджетних програм на 2024 рік, поданих головними розпорядниками бюджетних коштів,
Після опрацювання проектів паспортів, згідно з Правилами складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання, здійснено їх погодження та направлено для затвердження.
Протягом 2024 року головними розпорядниками коштів вносились зміни до паспортів бюджетних програм. Спеціалістами Відділу забезпечено перевірка та подання на затвердження паспортів бюджетних програм з урахуванням змін.
Підготовлено та затверджено 253 довідки про зміни до річного розпису бюджету територіальної громади, а саме: 33 довідки на уточнення плану доходів, 23довідки уточнення плану джерел фінансування, 197 довідок уточнення плану видатків. 209 довідок до помісячного розпису бюджету громади (19 довідки на уточнення плану доходів, 23 довідки уточнення плану джерел фінансування, 167 довідок уточнення плану видатків.
Протягом року проводилася звірка, погодження та реєстрація довідок про зміни до кошторисів, зміни до планів асигнувань, зміни до планів спеціального фонду, зміни до плану викорисання бюджетних коштів. Розроблено та підписано 19 договорів про міжбюджетні трансферти.
Фінансування бюджету громади відбувалось за рахунок коштів загального фонду бюджету, інших коштів спеціального фонду та вільних залишків коштів бюджету громади.
Що стосується видаткової частини бюджету то за звітний період в
повному обсязі до потреби забезпечено асигнуваннями видатки на оплату
захищених статей видатків та інших поточних видатків.
Щоденно опрацьовувалися та перевірялися звіти щодо залишків бюджетних призначень по розпорядниках коштів, залишки коштів на бюджетних рахунках, а також, проведені перевірки звітів про виконання паспортів бюджетних програм за 2023 рік за ПЦМ.
У 2024 році управлінням Державної казначейської служби України у Хотинському районі для фінансового відділу 2 рахунків по апарату Відділу та 22 рахунки для обслуговування бюджету Клішковецької сільської територіальної громади.
Проводилося фінансування бюджетних установ згідно поданих заявок (пропозицій) про виділення коштів з рахунків місцевого бюджету на рахунки головних розпорядників бюджетних коштів в межах затверджених бюджетних призначень. Опрацьовано всі заявки на фінансування головних розпорядників коштів. Щоденно формувалася значна кількість фінансових зобов'язань розпорядниками коштів, по результатах яких працівниками відділу сформовано 1122 розпоряджень про виділення коштів з рахунків бюджету Клішковецької сільської територіальної громади.
При фінансуванні видатків постійно здійснювалась перевірка відповідності наданих пропозицій на фінансування розпису бюджету сільської територіальної громади, кошторисам та встановленим бюджетним призначенням.
На виконання статті 78 Бюджетного кодексу України готувались висновки Відділу про обсяг залишку бюджетних коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) бюджету громади.
Протягом звітного періоду фінансовим відділом в межах своєї компетенції підготовлено126 нормативно - правових актів: 44 накази, 82 проєктів рішень з питань, що регулюють бюджетний процес, з них винесено на розгляд сесії сільської ради – 42 проєктів рішень, які розглянуті на комісії сільської ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально - економічного розвитку, інвестицій, міжнародного співробітництва та реалізації державної регуляторної політики та затверджені на сесіях Клішковецької сільської ради, а також 40 проєктів рішень виконавчого комітету.
На підставі офіційних висновків фінансового органу та з врахуванням пропозицій головних розпорядників бюджетних коштів, працівниками підготовлено та винесено на розгляд сільської ради 13 проєктів рішень щодо внесення змін до бюджету громади на 2024 рік.
Спеціалістами відділу було забезпечено вчасну підготовку та подання на затвердження річного звіту про виконання місцевого бюджету за 2023 рік на сесії сільської ради.
Спеціалістами фінансового відділу за допомогою засобів електронного зв'язку забезпечується електронний документообіг, а саме: здійснюється передача та прийняття інформації, електронних документів, ведеться їх впорядкування та електронний облік. Підтримується постійний зв'язок за допомогою електронних засобів з департаментом фінансів Чернівецької ОДА, з бюджетними установами, закладами та організаціями.
Відповідно до завдань департаменту фінансів Чернівецької облдержадміністрації вчасно надавались інформації. Крім того в програмному забезпеченні ІПК «Місцевий бюджет» за 2024 рік надано 64 інформації щодо бюджетного процесу.
Протягом звітного року у журналі вхідної документації зареєстровано 418 вхідних документів.
Згідно журналу вихідної документації працівниками було розроблено та зареєстровано 118 вихідних листів та інших документів.
Крім того, працівниками фінансового відділу протягом року готувалися листи, звернення та пропозиції до вищих органів влади та інших установ з різних питань в частині бюджету та фінансів, з питань забезпечення фінансовим ресурсом, готувалися та направлялися інші пропозиції щодо проблемних питань виконання місцевих бюджетів.
Для забезпечення якісної роботи опрацьовувалися зміни до програмного забезпечення Міністерства фінансів України. Підготовлені та подані в департамент фінансів облдержадміністрації зведення звітів по мережі, штатах та контингентах установ, що фінансуються з місцевих бюджетів за 2023 рік за кожним кодом Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів. Підготовлена пояснювальна записка до звіту по мережі, штатах та контингентах установ, що фінансуються з місцевих бюджетів по бюджету громади. Дані показники є джерелом для підготовки інформаційно-аналітичних даних, здійснення аналізу виконання місцевих бюджетів, тощо.
Постійно надавалась практична допомога головним розпорядникам бюджетних коштів щодо здійснення реєстрації учасників бюджетного процесу на місцевому рівні комп'ютерної програми Міністерства фінансів ІПК «Місцевий бюджет» згідно методичних рекомендацій; допомога та консультації щодо впровадження даної комп'ютерної програми для супроводження на всіх рівнях процесу підготовки та моніторингу виконання бюджету. Так, в ІПК «Місцевий бюджет» забезпечено реєстрація /перереєстрація фінансового органу, інших учасників бюджетного процесу на 2025рік.
Забезпечено подання інформації, що міститься в бюджетних запитах, поданих головними розпорядниками коштів місцевого бюджету. Бюджетні запити згідно опрацьовані спеціалістами фінансового відділу.
На виконання наказу Міністерства фінансів України від 26.08.2014 № 836 «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів» у 2024 році у фінансовому відділі Клішковецької сільської ради була розроблена та виконувалась бюджетна програма по 3710160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах»
На утримання фінансового відділу по загальному фонду передбачено асигнування в сумі 1 617 800,00 грн., касові видатки 1 613 580,80 грн., виконання 99,7%
По КЕКВ 2111 «Заробітна плата» касові видатки 1 290 757,60 грн. при плані 1 291 700,00 грн., виконання склало 99,9%.
- по КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» касові видатки 287778,20 грн. при плані 290 900 грн., що становить 99,49%.
- по КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» касові видатки склали 26795 грн. при плані 26 800,00 грн., що становить 99,9%. - по КЕКВ 2240 Оплата послуг (крім комунальних) касові видатки склали 8250 грн. при плані 8400 грн., виконання 98,2%.
Касові видатки спеціального фонду 30 000,00 грн., виконання складає 100%.
В установі є визначена уповноважена особа по питанню соціального страхування, відповідальна особа за ведення архіву, уповноважена особа для організації та проведення процедур закупівель, матеріально-відповідальна особа.
Щороку для організованого ведення діловодства, правильного оформлення справ в установі розробляється та затверджується номенклатура справ по Відділу. У 2024 році затверджена номенклатура на 2025 рік та сформовані справи за 2023 рік.
Протягом року проводилась певна кадрова робота у фінансовому відділі. Так, за звітний період підготовлено 44 накази, в тому числі з основної діяльності-16, з кадрових питань-27, адміністративно-господарських питань-1.
З метою забезпечення ефективної роботи фінансового відділу у 2024 році розроблялись договори та господарські угоди на придбання товарів та послуг, придбання програмного забезпечення, виконання робіт з поточного ремонту офісної техніки, картриджів, тощо. Протягом 2024 року підготовлено та укладено 16 договорів.
Протягом року були підготовлені та подані до відповідних установ:
- 12 щомісячних інформацій до органів Казначейства;
- 12 місячних, 27 квартальних та 24 консолідованих квартальних форм, 12 річних та 11 консолідованих річних форм звітності в системі подання електронної звітності АС «Є-Звітність»;
- річний звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, 4 квартальних звітних форми «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» через електронний кабінет платника ДПС України.
Опубліковано на порталі використання публічних коштів Edata та підписано 15 форм квартальної бюджетної звітності та 15 договір.
На виконання Закону України «Про відкритість використання публічних коштів» регулярно оприлюднювали інформацію про використання бюджетних коштів установою на єдиному веб-порталі dzo.com.ua. На виконання Закону України «Про публічні закупівлі» регулярно оприлюднювали на сайті РгоZоrrо звіти про договори про закупівлі, укладені без використання електронної системи закупівель, а саме складено 6 протоколів щодо укладання договорів без застосування електронної системи закупівель та 6 протоколів щодо внесення змін до річного плану закупівель, опубліковано 69 звітів про закупівлі, укладені без використання електронної системи закупівель.
Зареєстровано та подано до УДКСУ у Хотинському районі 30 реєстрів бюджетних зобов’язань, 30 реєстрів бюджетних фінансових зобов’язань та проведено 115 платіжних інструкцій на проведення поточних видатків Відділу, крім того 35 платіжних інструкцій на фінансування субвенції, повернення залишків субвенції та відновлення касових видатків.
Складено 148 меморіальних ордерів, 12 карток аналітичного обліку асигнувань, касових видатків, взятих зобов’язань та сформовано головну книгу за 12 місяців 2024 року.
Проведено інвентаризацію основних засобів фінансового відділу, в результаті складено 1 інвентаризаційний опис .Протягом року сформовано 4 акти на взяття, списання та введення в експлуатацію активів фінансового відділу.
Фінансовим відділом, як юридичною особою, розроблено та затверджено Порядок та інструкцію щодо дотримання головними розпорядниками бюджетних коштів бюджетного процесу, а саме:
- «Інструкція з підготовки бюджетних запитів
Керівник фінансового відділу приймала участь в роботі виконавчого комітету сільської ради, Протягом звітного періоду було проведено 2 оперативні службові наради з головними розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів по питаннях виконання бюджету Клішковецької сільської територіальної громади, цільового використання коштів та формування звітності, відповідно до плану роботи в межах визначених функціональних повноважень.
Керівник фінансового відділу приймала участь в роботі депутатських комісій та пленарних засіданнях сесій з питань внесення змін до бюджету Клішковецької сільської територіальної громади на 2024 рік та формування бюджету громади на 2025 рік, затвердження звітів про виконання бюджету Клішковецької сільської територіальної громади: за 2023 рік та 3- щоквартально протягом 2024 року, звіту про використання коштів резервного фонду, виділення субвенцій державному бюджету, звітів про виконання місцевих програм та затвердження місцевих програм.
Щомісячно опрацьовувались звіти управління Державної казначейської служби України у Хотинському районі про виконання місцевого бюджету, проводилась підготовка аналізів виконання бюджету Клішковецької сільської територіальної громади по доходах, видатках та кредитуванню в розрізі джерел доходів, програмної класифікації видатків бюджету по загальному та спеціальному фондах, а також пояснювальна записка до аналізу виконання бюджету по видатках та кредитуванню.
Спеціалістами фінансового відділу здійснювався контроль щодо забезпечення дотримання вимог ст.77 Бюджетного кодексу України, а саме що стосується врахування повної потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, проведення розрахунків за енергоносії та комунальні послуги, забезпечення дотримання суворої фінансово-бюджетної дисципліни; за недопущенням росту дебіторської та кредиторської заборгованості бюджету громади, скороченням неефективних видатків бюджету громади, своєчасністю виплати заробітної плати, оптимізацією витрат по використанню бюджетних коштів.
Постійно проводився контроль за виконанням заходів щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів.
Обсяг фінансових ресурсів, отриманий від виконання планових показників доходної частини бюджету сільської територіальної громади, дозволив забезпечити своєчасне фінансування бюджетних установ, реалізацію заходів сільських програм, відповідно до пропозицій головних розпорядників коштів.
Залишається проблема щодо збору інформації по середній заробітній платі, по кількості працівників на підприємствах. Є платні сервіси, де можна взяти такі дані, але плата на рік становить близько 80,0 тис. грн.
Крім цього фінансовий відділ у тісній співпраці з відділом з земельних відносин та комунальної власності, старостами старостівських округів Клішковецької сільської ради та органами ДПС постійно опрацьовують списки боржників по сплаті податків до бюджету та проводять відповідну роботу щодо роз’яснення та погашення цих боргів
Проведена об’ємна робота щодо вжиття заходів в межах повноважень про інформування боржників про заборгованість перед Пенсійним фондом України.
Фінансовий відділ тісно співпрацює з Асоціацією міст України з бюджетних питань, протягом року надавалися різні інформації, Відділ брав участь в опитуваннях, вебінарах, крім того у співпраці з АМУ був підготовлений та направлений лист Прем’єр-міністрові України Д.А. ШМИГАЛЮ щодо врегулювання питання недопущення потенційних втрат місцевих бюджетів.
Спеціалістами відділу постійно береться участь у вебінарах, онлайн нарадах за різними напрямками, вивчаються законодавчі та нормативні матеріали, постійно надається методична допомога розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів з питань дотримання бюджетного законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу.
Начальник відділу Людмила ГОРОДЕНСЬКА
https://rada.info/upload/users_files/04416832/c730daa6770d6efa4b661a19a706fa8e.docx