Чи може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування ФОП
Чи може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування ФОП, яка на початок року була платником ЄП у та перейшла на сплату інших податків і зборів (загальну систему оподаткування) з 01 квітня (01 липня або 01 жовтня)?
Відповідно до п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 ПКУ).
У разі відмови у реєстрації платника єдиного податку контролюючий орган зобов’язаний надати протягом двох робочих днів з дня подання суб’єктом господарювання відповідної заяви письмову вмотивовану відмову, яка може бути оскаржена суб’єктом господарювання у встановленому порядку. (п. 299.5 ст. 299 ПКУ).
При цьому згідно з п. 299.6 ст. 299 ПКУ підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно:
1) невідповідність такого суб’єкта вимогам, встановленим ст. 291 ПКУ;
2) наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;
3) недотримання таким суб’єктом вимог, встановлених п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Тобто фізична особа – підприємець, яка на початок року була платником єдиного податку та перейшла на сплату інших податків і зборів (загальну систему оподаткування) з 01 квітня (01 липня або 01 жовтня), не може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування, оскільки така особа вже скористалась своїм правом на застосування спрощеної системи оподаткування у поточному році.
Разом з тим, така фізична особа може перейти на спрощену систему оподаткування з 1 січня наступного року за умови відповідності вимогам ст. 291 ПКУ.
За «лишні» квадратні метри платники Буковини сплатили до казни
понад 16,7 млн. грн.
Розповідає начальника фіскальної служби Буковини Віталій Шпак та зазначає, з початку 2019 року платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки спрямували до місцевих бюджетів на 5,8 млн. грн.. більше ніж у відповідному періоді минулого року.
Посадовець підкреслює, у структурі надходжень основну частку сплати за квадратні метри складає податок, сплачений юридичними особами - власниками об'єктів житлової нерухомості – 12,4 млн. грн. Решту – 4,3 млн. грн. податку сплатили фізичні особи, котрі є платниками цього податку.
Та пояснює, до 1 липня 2019 року повідомлення – рішення про суму нарахованого податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки отримають всі буковинці (крім юридичних осіб), котрі володіють «зайвими» квадратними метрами житлової площі. Відтак, протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення-рішення від органу ДФС такі платники зобов'язані перерахувати суму податку на вказані у повідомленні реквізити.
Буковинцям слід знати, останній день сплати даних податків – 29 серпня 2019 року.
Враховуючи, що жителі області роблять свій особистий внесок в добробут громади запрошую з максимальною відповідальністю і сумлінням поставився до свого обов’язку та не залишати сплату податкового зобов’язання на останній день – наголошує очільник ДФС Буковини Віталій Шпак.
Буковинці адресували до фіскальної служби 47 запитів на публічну інформацію
З початку 2019 року 47 буковинців реалізували право на отримання публічної інформації, направивши до органів ГУ ДФС у Чернівецькій області відповідні запити - розповідає заступник начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Іван Матіос. За його словами, серед запитувачів найбільша кількість – фізичних осіб, які направили 41 запит, від юридичних осіб та представників засобів масової інформації надійшло по 3 запити.
Переважно, автори запитів зверталися з метою отримання інформації щодо суми нарахованого єдиного внеску, про факти зупинення податкових накладних, щодо нарахованих сум ЄСВ, а також про кількість прийнятих рішень щодо розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платників податків.
За результатами розгляду запитів, в повному обсязі задоволено 42 запити. Відповідно до ст. 22 Закону трьом заявникам відмовлено, 2 документа надіслано належним розпорядникам інформації.
Посадовець наголошує: кожен громадянин має право на отримання публічної інформації. Це закріплено Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Відтак, територіальні органи ГУ ДФС у Чернівецькій області, з метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, забезпечує розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Водночас Іван Миколайович звертає увагу запитувачів, що згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" можна визначити основні аспекти його реалізації.
Та роз’яснює, іноді запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи. Дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; платністю тощо.
Слід знати, згідно з частиною другою статті 2 Закону України "Про доступ до публічної інформації" цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України "Про звернення громадян".
Крім того, листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України "Про звернення громадян".
Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статей 1 та 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Докладно про те, яким чином оформлювати та подавати запит до органів ДФС, можна переглянути за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dostup-do-publichnoi-info/
Джерело: Головне управління ДФС у Чернівецькій області
Інформацію підготовлено центром економічного зростання Клішковецької ОТГ в рамках проекту «Різні громади - спільні рішення для економічного зростання», який реалізується через ініціативу «Мери за економічне зростання»
#M4EG #Агенція_розвитку_громад_Буковини #Різні_громади_спільні_рішення_для_економічного_зростання